Dit is de tweede deel van de critical alignemnt Yoga en helaas de laatste blog-artikel hierover. Mocht je deel 1 niet gelezen hebben en graag willen lezen. Zie link Deel 1:critical alignemnt Yoga)
Je kunt een eerlijke blog-artikel lezen over hoe ik  de laatste 5 lessen ervaringen heb. Lees je mee?

Ik ben dol op Yoga het geeft mij rust. Ik heb ook een mooie en goede Yoga mat! Als ik op deze Yoga mat zit word ik al ontspannen! Soms val ik ook in slaap, oeps. De oefeningen doe ik het liefst in de tuin en als het zonnetje schijnt is het helemaal perfect. Ik draag vaak mijn comfortabele zwarte harembroek met een witte of t-shirt met print. Mijn telefoon doe ik uit zodat ik niet gestoord word. Ik drink geen thee tijdens de lessen ik kan het wel een keer proberen, want ik hoor vaak dat het ontspannen werkt!

Image-41

Lessen:

6 T/m 10 lessen

Les 6: De stand van je lichaam bepaalt hoe jij je voelt!
In deze les word er aandacht aan de bovenrug besteed. Aan de hand van een strip versoepel je bovenrug. Ik wist niet dat stijve en harde spieren hun functie helemaal verliezen.

Dit zijn o.a. de oefeningen die in deze les aanbod komen:

  • Dubbele strip( Je gebruikt de strip van onder hoofd tot onderkant schouder bladen )
  • Mini cobra
  • Dubble strip met hip push

Les 7:nek-en schouder klachten
Ik heb op deze les het meest verheugd. Ik heb last van nek-en-schouderklachten.
Ik ben door deze les achtergekomen als je te veel naar voren hangt je bewegingsvrijheid beperkt word. Wat ik juist vaak doet. Zittende adelaar is mijn favoriet.

Dit zijn o.a. de oefeningen die in deze les aanbod komen:

  • Dubbele strip
  • Gehele cobra pose
  • Zittende adelaar

Yoga is volgens Irene niet  één keer in de week op de yogamat,” zeg ik geregeld in mijn lessen. Je bewust zijn van je lichaamshouding en de yogaoefeningen gaan toepassen in het dagelijks leven; daar gaat het om!

Les 8:Functie van de middenrif
Deze les gaat voornamelijk over het middenrif en de ademhaling. Ook dit vond ik een fijne les. Ik heb soms last van hyperventilatie en ik doe regelmatig ademhalingsoefeningen die mij daarbij helpen.

Dit zijn o.a. de oefeningen die in deze les aanbod komen:

  • Holle rug maken met corsets spieren (coördinatie)
  • Contact maken met je adem  je gebruikt daarbij een dunne yoga rol.

Les 9:Omgekeerde houdingen
Bevorderd de bloedcirculatie doordat de houding omgekeerd is.
Ondersteboven op een bankje vond ik eerst eng, maar er is geen druk op het lichaam. Het lichaam rust op de schouders en je benen leunen tegen de muur.  Het gewicht word juist verplaatst naar de bovenrug je krijgt er sterke spieren van je gaat er in het begin wel van trillen. Het duurde wel even totdat ik deze oefening onder knie had.

Dit zijn de o.a de oefeningen die in deze les aanbod komen:

  • Sirsana houding  is een hoofdstand.
  • Omgekeerde beweging dat je benen en armen omgekeerd van elkaar liggen.
  • In de bonus video kun je de gehele Sirsana (hoofdstand) zien. Echt een aanrader!

Les 10: samenvatting
Alle oefeningen worden in deze les herhaald. Soort samenvatting van alle oefeningen. Niet alle oefeningen lukte bij mij de eerste keer.

Dit online- programma is echt een aanrader voor mensen die hun houding (lichamelijk) willen veranderen, sterker en fitter willen worden.

Wat heb ik geleerd?
Wat een fijne en interessante lessen! Enkele oefeningen ken ik al, die heb ik tijdens fysiotherapie geleerd zoals ademhalingsoefeningen en de zit-oefeningen.

Ik ging op 12 jarige leeftijd naar de fysiotherapie, omdat ik krom liep en dat doe ik nog steeds. Daarom heb ik vaak last van nek migraine ook door schouderklachten.Ik heb door deze challenge geleerd dat ik voorheen niet gedisciplineerd was. Aantal oefeningen ken ik al, maar voerde ik niet uit. Mijn grootste probleem is mijn nek, schouders en rug.

yoga1

Conclusie:
Ik vind Irene een rustig, duidelijke stem en intonatie hebben. Soms maakt ze een grapje tussendoor waardoor het luchtig word.Ik heb het idee dat je de oefeningen samen doet, een op een. En je hoeft niet eens naar een yoga school te gaan! De oefening Shavasana vind ik een goede ontspanning oefening en doe ik na elke les. Zodat mijn lichaam weer herstelt, want het zijn intensieve en niet altijd makkelijke oefeningen dat merk ik echt. Ik blijf doorgaan met de lessen! Ik merk verschil in mijn houding ik loop rechter en heb minder last van mijn schouders en nek. Ik gebruik het programma als een stok achter de deur. Dit keer zal het anders voor mij zijn, omdat de oefeningen samen met mij gedaan worden. Wel op afstand en via video. Ik blijf toegang tot het online-programma hebben. Dit geld ook voor iedereen die het programma gekocht heeft.

Mocht je geïnteresseerd zijn kun je meer info lezen op de website van yoga Ommen

De programma kost:. €139

Het programma is onbeperkt geldig en kan je eindeloos van het programma gebruikmaken. Wanneer je tijd hebt!

www.yogaommen.nl/online-yoga/

Liefs
Miriam

Dit artikel is gesponsord!

yoga3

Irene bedankt voor de leuke samenwerking!

15 thoughts on “Deel 2: online-programma: critical alignment yoga”

    1. Ja he? Hele leuke samenwerking en uniek. Ik merk dat ik de laatste tijden meer over health schrijf. Maar andere onderwerpen liggen mij ook zeker.

  1. P.s. als je nog steeds last van migrainr heb, heb ik nog een tip voor je. Ik heb ook migraines gehad en wat mij goed helpt is Rizatriptan 10 mg. Is een pijnstiller. Vraag er maar eens naar bij je huisarts mocht de yoga de migeaines niet in zijn geheel verhelpen! X Mentjs

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: